Pentru ca am incheiat zambind o zi speciala petrecuta in Bucuresti am fost invitata aici sa povestesc de ce.

Oamenii care m-au determinat sa simt asta nu doar ca sunt minunati, dar am petrecut cu ei o zi in care m-am simtit foarte bine si am invatat foarte multe in acelasi timp.

Conferinta „Negociating for business and life” sustinuta astazi la Bucuresti de 2 experti americani, fosti agenti FBI. Am avut parte de lectii de comunicare si negociere tinute de Gary si Joe. Fiecare dintre ei a stiut cum sa puncteze ce e important sa retinem si cum putem aplica ce am invatat, dar si sa ne tina atenti si activi.

Imi propun sa pastrez ca reguli de acum inainte urmatoarele:

  • sa comunici bine inseamna in primul rand sa il asculti si intelegi cat mai bine pe celalalt;
  • o negociere reusita inseamna sa gasesti solutii avantajoase pentru toate partile implicate;
  • daca incercam sa impunem agresiv un punct de vedere vom intampina rezistenta si vom ajunge mai greu la o situatie echilibrata;
  • confortul psihic al partilor implicate este vital pentru o incheiere pozitiva a negocierii;
  • comunicarea nonverbala este mult mai mult decat „daca tine bratele incrucisate este o persoana introvertita”;
  • in relatiile cu oamenii este foarte important sa observam atent, sa identificam situatiile de confort si disconfort, iar apoi sa interpretam semnalele in functie de acest binom;
  • trebuie sa fim foarte atenti ce transmitem nonverbal in relatia cu cei din jur – cuvintele au putere superioara de convingere daca sunt sustinute de semnale nonverbale care poarta acelasi mesaj.

Pe Gary si Joe ii voi putea urmari in continuare in notitele de la conferinta, in cartile lor, pe site-urile pe care le detin si in retelele sociale. Pentru a explora misterele si puterea nonverbalului in minunatul Bucuresti o avem din fericire pe Mihaela. Totul este ca ce am invatat sa fie inca un pas in tranzitia de la „amateur” la „connaiseur” nu sa ramana doar o zi in care ne-am amuzat cu exemple din rutina zilnica a comunicarii.

Gary Noesner – Fost negociator sef al FBI www.garynoesner.com

Joe Navarro – FBI Senior Profiler www.jnforensics.com

Cartile lor le gasiti in librariile romanesti varianta online sau offline, traduse. Lectura obligatorie, daca va place partea de limbaj nonverbal.

P.S.:

Dupa cum va povesteam aici, din cand in cand, imi invit prietenii sa scrie despre ce fac ei in the City. Astazi este doar primul episod dintr-o serie de aventuri citadine.