Scriam aici despre diferite cupluri pe care le-am întâlnit în București, în mai multe locații. Astăzi vă povestesc despre cuplurile din RATB.

Cuplul 1

Mijloc de transport: autobuzul 104

Vârsta: 40-50 ani

Personajele: El, într-o vizibilă stare de ebrietate, ea, pe scaun, făcându-și vânt puternic cu evantaiul.

El: Haide mă, te rog, lasă-mă să dorm în seara asta acasă.

Ea: Nu te mai primesc beat acasă. Punct.

El: Haide mă, te rog, lasă-mă să dorm în seara asta acasă.

Ea: Nu te mai primesc beat acasă. Punct.

El: Haide mă, te rog, lasă-mă să dorm în seara asta acasă.

Ea: Nu te mai primesc beat acasă. Punct.

El: Haide mă, te rog, lasă-mă să dorm în seara asta acasă.

Acest dialog a avut loc timp de 15 minute fix, fără alte cuvinte. După acest sfert academic de conversație inutilă:

El: Dar dacă cobor la prima și vin pe jos până acasă să mă trezesc din beție, pot să dorm acasă ?

Ea: Doar dacă îmi dai portofelul.

El: Ia-l, e gol oricum.

Ea: Bine, hai coboară la prima.

El o pupă pe obraz, apoi îi spune te iubesc. Ea îi răspunde că și ea, dar nu-l mai suportă beat.

Cuplul 2

Mijloc de transport: autobuzul 104

Vârsta: 30-35 ani

Personajele: două prietene, despre bărbații din viața lor

Domnișoara 1: L-ai auzit când a zis la masă că noi n-aveam o relație ? Că cică 3 luni nu-i o relație. Dar când i-o trăgeam de fiecare dată când i se scula, atunci eram într-o relație ? Că nu înțeleg.

Domnișoara 2: Trebuia să-l întrebi atunci la masă. Eu nu știu ce să-ți răspund.

Domnișoara 1: E un prost. El zicea că dragostea durează 3 ani. La noi a durat 3 luni, dar n-a fost dragoste, a fost sex.

Domnișoara 2: Păi și n-a fost bine, că nu mai înțeleg.

Domnișoara 1: Ba da, dar de ce a zis că n-am avut o relație ?

Domnișoara 2: Pentru că pentru el dragostea durează 3 ani. Probabil că tot atât ar trebui să dureze și o relație ca să o considere o relație.

Domnișoara 1: Crezi că mă vrea înapoi atunci ? Asta să înțeleg ?

Domnișoara 2: Clar. Cred că ar trebui să-i dau un sms să-i spui că încă îl mai iubești.

Domnișoara 1: Dar nu îl iubesc, noi doar făceam sex.

Domnișoara 2: Bine, nu-i mai spune nimic. Clar nu te vrea înapoi atunci.

Cuplul 3

Mijloc de transport: autobuzul 335

Vârsta: 70-80 ani

Personajele: Un cuplu de bunici din cărțile de povești, cu păr alb și un zâmbet fericit. El ducea căruciorul cu cumpărături. Ea, un buchet mare de flori de sezon. O altă doamnă admiră buchetul.

Ea: Mi l-a cumpărat soțul meu. În fiecare vineri venim aici la piață și în fiecare vineri îmi cumpără și flori.

El: Pentru că o iubesc de CINCIZECI de ani și pentru că mă face să zâmbesc în fiecare zi.

Am plâns.

Cuplul 4

Mijloc de transport: autobuzul 335

Vârsta: 25-30 ani

Personajele: Un cuplu tânăr cu cea mai frumoasă bebelușă.

El îmi prezintă bebelușa.

El: Domnișoară, fata mea când o să fie mare sigur o să își dorească o culoare de păr ca a dumneavoastră. Ea este mândria mea. O cheamă Oana.

Eu: Și pe mine tot Oana. Pot s-o țin puțin ?

El: Bineînțeles, doar dacă știți să prețuiți o comoară.

Îmi dă bebelușa. Îmi zâmbește frumos.

El: Mă mir că nu plânge.

Eu: Pentru că se uită fix la cerceii mei care se mișcă și îi atrag atenția.  Și pentru că îi zâmbesc.

El: Dacă bebelușa stă așa cuminte la dumneavoastră, o să-mi sărut cealaltă comoară. Și o sărută zgomotos.

Ea se înroșește. Eu îi dau niște bani micuței. Dar din dar se face rai, zice o vorbă veche din bătrâni.

Cât despre mine, cred că romance is dead. Mă întrețin, în schimb, cu muzică oldies, romane contemporane, iubiri platonice și (câteodată) virtuale. Ce depășește bariera tehnologică, mă depășește și pe mine. Bunicul zicea că așa-i în viață. Știa el ce știa.