Daca vechimea ta in afaceri este mai mare de zece minute, de un lucru cu siguranta ti-ai dat seama: cu cat te pricepi mai bine la a-i capta cuiva atentia, cu atat sunt mai multe sanse ca omul respectiv sa adere la propunerea ta.

Cartea este bazata pe experienta lui Oren Klaff, un expert in prezentari si investitii. Detalii despre munca lui, aici.

Desi titlul sugereaza ca ar fi inca o carte despre tehnici de vanzari, practic te invata cum sa faci prezentari. Cea mai simpla metoda folosita si explicata de el in “Vinde orice” este pitch-ul in patru etape:

1. spune cine esti si prezinta-ti marea idee – 5 minute

2. justifica bugetul si explica ingredientul secret – 10 minute

3. fa propunerea – 2 minute

4. ordoneaza cadrele pentru a declansa gandirea emotionala – 3 minute.

Ce folosesti pentru cele 20 de minute pe care audienta ti le aloca ?

Punerea in functiune a cadrului in care se deruleaza pitch-ul

  • cadrul – instrumentul de care te folosesti pentru a “impacheta” puterea, autoritatea, forta, informatia si propriul statut.

Unghiul de relatare al povestii

Tactica de dezvaluire a intrigii

Emiterea mult asteptatului premiu

Reusita in a-i face sa adere la propunere

Efectul dorit – inchiderea afacerii.

Toate aceste puncte duc catre metoda puterii, o tehnica prezentata in “Vinde orice”.

Cartea o gasiti la editura AMSTA publishing.