Suntem ceea ce mancam. In ultima vreme, eu am inceput sa (re)descopar condimentele care fac mancarea mai buna. Si m-am gandit la o paralela intre gust si sentimente, si a iesit …

Ardei / ardei iute

Stii cand mi-ai spus sa vedem impreuna apusul de pe barajul de apa? Si eu am zis da, si am plecat intr-acolo si am uitat sa ne mai intoarcem vreo doua zile? A fost exact iuteala de care aveam nevoie.

Busuioc

Nu trebuie sa-mi pun busuioc sub perna ca sa te visez. E de ajuns sa ma gandesc toata ziua la tine ca sa o pot face si noaptea. Si totusi … busuioc am pus in prima mea supa crema de rosii. Si a fost incredibil de buna. Da, dragostea trece si prin stomac.

Chili

M-as urca in primul tren ca sa fiu sarutata pasional de un necunoscut pe un peron al garii. Cam asta e chili pentru mine.

Chimen

Eu o asociez pe mama cu acest condiment, asadar trebuie sa fie al dracului de bun ca sa il prezint familiei.

Cimbru

Bunicul meu folosea mereu cimbru la mancare. Idealul meu masculin este inalt ca bunicul, petrecaret, sensibil la problemele lumii, cu coloana vertebrala si principii de viata.

Ghimbir

Tu, strainule, esti ceea ce papilele mele gustative simt cand consum ghimbir. Nici prea mult, nici prea putin, suficient. Amintirea aceea de la batranete ca “am facut-o si pe asta”.

Oregano

Pentru diminetile care incep la ora patru, cu salata facuta din rosii cherry si branza Mozzarella, ulei de masline si … oregano.

Patrunjel

Pentru ca-i autentic romanesc si pentru ca are gust de ciorba bunicilor si pentru ca uneori ma asez direct pe pamant, sa ma conectez cu el. Sa mai simt si altceva.

Piper

Eu ma supar repede, si imi trece la fel de repede. E un fel de-al meu de a fi – cu piper.

Salvie

Cred ca pot sa vindec rani. Mai ales rani sufletesti. As putea primi ceva recomandari din piata. La fel face si salvia. Vindeca.

Scortisoara

Si Craciun si turta dulce si vin fiert si voie buna si brad. Si sentimentul ca mai trece un an – bun, rau, nici nu conteaza. Gustul ca ai realizat ceva mic sau mare. Bilantul.

Vanilie

Momentul cand simturile mele o iau razna, iar fluturii din stomac ies din cocon. Momentul cand vin dupa tine la capatul pamantului, daca ma convingi ca impreuna cu tine capatul pamantului este cel mai frumos loc din lume. Si nu, nu vorbesc de extremitatile geografice.

Bucuresti