Sunt momente în viața profesională când îți dai seama că universul îți receptează toate mesajele și îți răspunde pe măsură, arucându-te în fața evenimentului, fără să mai poți face nimic altceva.

Pentru astfel de momente, mulțumești celorlalți colegi din presă.

jacquel seguela

Ce am învățat de la Jacques Séguéla ?

–          publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii și pasiunii pentru creativitate

–          presa nu va muri niciodată

–          creativitatea a dus publicitatea în secolul XX, iar media au dus-o în secolul XXI

–          publicitatea are toate posibilitățile pentru că are puterea de a seduce. Este domeniul său de activitate. Când seducția este folosită cu scop negativ este foarte periculoasă. Toți marii escroci sunt mari seducători

–          brandul are un sex, are o valoare și dă o putere de expresie mai mare, se remarcă prin ceea ce îi diferențiază de restul

–          definiția alegerilor: “Este ales bărbatul (acum adaug femeia — pe vremea aceea nu era cazul) sau femeia sau bărbatul (pentru că tot mai multe femei intră în politică), care spune poporului său bucățica de istorie din marea istorie a țării care se petrece la momentul dat”

Interviul întreg aici, mulțumesc Oana🙂

Ce înseamnă publicitatea politică ?

–          principala calitate pe care un om politic trebuie să o aibă pentru a deveni şef de stat sau de guvern este pasiunea. Pasiune pentru ceea ce poate că este cea mai frumoasă meserie din lume, dar şi cea mai rea. În această pasiune trebuie să dea dovadă de credinţă, în ţara sa, în democraţie, în independenţă, în viitor, în onestitate, în intransigenţă.

–          există comunicarea politică şi publicitatea politică. Comunicarea politică e cotidiană. Ea trebuie să utilizeze Twitter şi celelalte instrumente moderne. Trebuie utilizată cu precauţie pentru că fiecare cuvânt poate fi folosit împotriva ta. Trebuie ca această comunicare să rămână la locul său, folosită doar din când în când. Trebuie mai ales cultivat un tip de zgârcenie în folosirea cuvintelor pentru că toată lumea vorbeşte prea mult. Mai trebuie cultivată strategia dorinţei, trebuie ca ceilalţi să vină către dumneavoastră, să vorbească despre dumneavoastră mai mult decât vorbiţi dumneavoastră înşivă despre dumneavoastră. În campania electorală, lucrurile sunt şi mai complicate.

–          Europa are nevoie de vis. Visul american e alterat. Am văzut că Obama încearcă să îl reînvie. Înainte ca visul asiatic sau visul african să cucerească lumea, cred că avem o perioadă de 20 de ani în care visul european se poate instala. Visul american trebuie să lase locul visului european.

–          europenii trebuie să meargă la vot. Un european care nu votează nu e demn de toate progresele pe care i le-a adus Europa.

Profilul politicianului român viitor șef de stat în accepțiunea lui Jacques Séguéla :

Aş reveni cu plăcere dacă aş întâlni bărbatul sau femeia potrivită. Aş spune chiar mai curând femeia decât bărbatul pentru că eu cred că a sosit timpul ca femeile să preia ştafeta în politică. Bărbaţii aduc moartea, prin război, femeile aduc viaţa, prin copii. Ele vor salva lumea. Nu valorile virile, de ambiţie şi superioritate. Nu legea celui mai puternic trebuie să domnească, ci legea celui mai blând. Deci, ca să revin la întrebare, m-aş întoarce în România dacă aş avea şansa să întâlnesc un bărbat sau o femeie care să cumuleze mai mulţi factori: să aibă rasa şi eleganţa lui Petre Roman, să aibă simţul şi puterea politică a lui Ion Iliescu şi să aibă şi etica şi onestitatea lui Emil Constantinescu. Dacă îmi găsiţi acest personaj revin gratis în România pentru a face cea mai frumoasă campanie.

Interviul despre publicitatea politică, aici. Mulțumesc Digi24 !