Bob Dylan live concert in Bucharest.jpg

Bob Dylan live concert in Bucharest, June 2014

Pentru că se întâmplă să fiu omul potrivit la locul potrivit, sau cel puțin așa îmi place să cred, si mai cunosc si super oameni (multumesc Andra)
am ajuns la concertul lui Bob. Da, acel Bob.

Pe Bob îl știu de câțiva ani după ce mi l-a prezentat tatăl unui fost iubit. “Cum știe băiatul ăsta cu muzicuța, de vis și de neegalat”. Mare dreptate avea, așa că l-am mai ascultat, ocazional, să-mi mai liniștesc capul cu versuri de suflet și muzică pe măsură.

Și a venit și concertul la București … Și m-am dus fără așteptări. Și tare bine a fost, căci am stat mai mult cu ochii închiși pentru a mă bucura de acustica Sălii Palatului, de muzicuță și de band, care m-au surprins atât de plăcut.

Cât despre Bob, am fost dezamăgită. A început concertul la 20.30 fix, exact cum s-a anunțat deși mai bine de un sfert din invitați erau încă afară, n-a interacționat deloc cu publicul decât să anunțe că urmează o pauză, n-a salutat nici la venire, nici la plecare, n-a cântat niciun bis și nu s-a impresionat deloc de audiență, pe care o simțeam eu că voia să se ridice în picioare să cânte cu el. Și-a făcut jobul, ăla de l-a transformat în legenda Bob Dylan. Perfect, pe alocuri, aș putea zice, cât mă pricep eu. Spre sfârșitul spectacolului răgușise vizibil, dar muzicuța și pianul au fost inserate perfect ca să se mai odihnească. Eu m-am simtit ca la proiectiile de operã din sala de cinema, unde oamenii vin pentru actul artistic, unde se deconecteazã si se tranferã acolo, în sala spectacolului: la MET, la Sydney, la New York. Si eu am închis ochii – sã mã duc în alte lumi, departe de concertul care doar se asculta, stând cuminte pe scaun.

Însă acest Bob care m-a dezamăgit, mi-a bucurat toate simțurile cu muzicuța lui. M-a fascinat, m-a încărcat energetic și m-a liniștit, în primul rând capul ăsta al meu care nu-mi mai dă pace, apoi gândurile, apoi amintirile și apoi durerile, alea fizice și psihice. M-a vindecat, pe scurt, omul cu muzicuța, nicidecum legenda.

Un fragment aici: