Rar mi se întâmplă să nu pot comenta pe marginea unui subiect de film. Însă acum e cazul, datorită ignoranţei. Până aseară, nu ştiam absolut nimic despre cum s-a inventat calculatorul. Am realizat că nici la capitolul istorie nu mai stau aşa de bine, având în vedere că majoritatea referinţelor din al doilea război modial îmi erau aproape străine.

Îmi permit să spun doar că acest film nu m-a lăsat să dorm decât spre dimineaţă. Bunicul meu a luptat în cel de-al doilea război mondial şi a fost prizonier la ruşi patru ani şi jumătate. Asta-i motivul pentru care n-am dormit. Am răscolit casa în căutarea unei înregistrări cu o poveste a bunicului din război. N-am găsit-o, aşadar mi-am creat un habitaclu propice să încerc să-mi amintesc detalii din conversaţia cu bunicul. Am notat câteva chestiuni, printre lacrimi.

Astfel, principala mea preocupare va fi să pun cap la cap informaţiile istorice şi documentele făcute publice de englezi despre această maşinărie Christopher. Vreau să ştiu dacă trebuie să-i mulţumesc lui Turing pentru faptul că mi-am cunoscut bunicul datorită lui.

Ce au spus alţii despre film, găsiţi aici.